Helsingin Lääkäriyhdistys RY

Yhdistys

HLY perustettiin vuonna 1912 tarkoituksenaan mm. ”liittää yhteen pääkaupunkiseudulla toimivat lääkärit arvonmukaisen hengen ja hyvän keskinäisen toveruuden ylläpitämiseksi jäsentensä keskuudessa”. Myös jäsenten taloudellisen ja ammatillisen aseman parantaminen määriteltiin yhdistyksen keskeisiksi tehtäviksi.

Yksityislääkäritoiminnan edistäminen on vuosien kuluessa saanut keskeisen merkityksen yhdistyksen toiminnassa.

Jäsenmäärä on n. 700. Yhdistyksen jäsenmaksu on 40€/vuosi. Jäsenetuihin kuuluu mm. vuokrata jäsenhintaan yhdistyksen loma-asuntoja Costa del Solilta Espanjasta, hakea apurahaa väitöskirjan loppuunsaattamiseen ja julkaisemiseen ja mahdollisuus osallistua vuosittain järjestettävään HLY-Golf-kisaan.

HLYn hallitus

Erik Qvist (2023)

Varapuheenjohtaja

Miikka Peltomaa (2022 - 2024)

Jäsenet

Ari Aimolahti (2023 - 2025)

Björn Eklund (2023 - 2024, Ruotsinkielinen sihteeri)

Olli Erkola (2023 - 2025)

Atte Karppinen (2021 - 2023)

Riku Kivisaari (2021 - 2023)

Varajäsen

Sami Pirkkola (2023 - 2024)

Toimistonhoitaja

Helsingin Lääkäriyhdistyksen uutena toimistonhoitajana aloitti 1.8.2023 yo-merkonomi Jeannette Herold, 60.

Aikaisemmin hän on työskennellyt Vehossa 20 vuoden ajan ja pyörittänyt itsenäisenä yrittäjänä mm. lahjatavarakauppaa Kauniaisissa.

Perheeseen kuuluu aviomiehen lisäksi kolme aikuista lasta ja kaksi mäyräkoiraa.

Toimistonhoitajaa voi lähestyä joko ruotsiksi – mikä on hänen äidinkielensä – suomeksi tai englanniksi.

Jeannettella on siviilielämässä menossa kaksi kovin erilaista hanketta: ukrainalaisten perheiden Kauniaisten paikallisapu ja Grankulla IFK:n naisten käsipallon SM-sarjajoukkueen taustaryhmässä toimiminen.

Toivotamme Jeannetten sydämellisesti tervetulleeksi yhdistyksen palvelukseen ja jäämme kiinnostuneina odottamaan, pääseekö hän virkavuosissa kahden edeltäjänsä määriin: 33 ja 37 vuotta!